Thursday, July 23, 2009

Israk Mikraj dan Isu Semasa

Pd hari isnin yg lps, kita telah menymbut Israk Mikraj..Acapkali, bila bercakap ttg israk mikraj ni, kita sering mengaitkan dgn Burra', kisah Nabi muhammad diangkat ke langit, ttg fardhunya ibadah solat dsb..namun, bagaimana jika kita ingin mengaitkan dgn isu hari ini, di manakah relevannya??

Bkn nk persoalkan..tp, disamping kita menghayati, marilah sama2 kita berfikir dan renungkan bersama..
Kita semua tau pasal Masjid Al-Aqsa..tp tahukah anda, bahawa org2 Yahudi sedang cuba mengalihkan pandangan kita??seringkali imej Masjid Al-Aqsa dipaparkan dengan kubah berkilau keemasan..tp, tahukah anda, gambar yg dipaparkan bukanlah Masjid Al-aqsa yg sebenar??

Gambar menunjukkan polis Isarel sedang mengawal Al-Sakhra bg mengelirukan kita


Inilah Masjid Al-Aqsa yg sering dipaparkan kepada kita.Tapi, tahukah anda bahawa ini bukanlah Masjid Al-aqsa tetapi bangunan ini ialah Dome of The Rock. Juga dikenali sebagai Masjid Al-Sakhrah atau Qubit al-Sakhra.. Bangunan ini sengaja dibina berdekatan dengan Masjid al-Aqsa yg sebenar utk mengelirukan umat Islam di seluruh dunia.. Dikhabarkan bahawa org2 Yahudi berusaha mengalihkan pandangan umat Islam terhadap kepada bangunan ini supaya proses pengambilalihan dan penguasaan ke atas Masjid Al-Aqsa yg sebenar berjalan lancar tanpa ditentang oleh umat Islam.

Kedudukan Masjid Al-Aqsa dgn Masjid Al-Sakhrah

Masjid Al-Aqsa yg sebenar

Jika dilihat, kubah Masjid Al-Aqsa tidaklah bersinar sebagaimana yg sering dipaparkan.. Justeru, marilah sama2 kita membetulkan sebelum terlambat, terutamanya utk generasi Islam yg akan datang...

Mengapa org2 Yahudi ingin menakluki Masjid Al-Aqsa?
Khabarnya, di dalam Masjid Al-Aqsa terdapat rahsia mengenai pemerintahan Nabi Sulaiman. Mereka ingin mendapatkan rahsia tersebut utk menakluki dunia. Rahsia tersebut merupakan sejenis sihir yg dikatakan boleh mengawal seluruh dunia.

*Wallahualam..Jika sy membuat kesilapan dlm artikel ini, harap sudi betulkan..

2 comments:

  1. Hal sihir 2 satu yang baru aku dengar,,,

    version yg pnh aku dgr plak..

    kt Masjidil Al-Aqsa tu ade gold peninggalan Nabi Sulaiman A.S

    ReplyDelete
  2. Thanks...mgkn byk lg cerita yg kitra tk tahu..Wallahu'alam

    ReplyDelete