Wednesday, September 16, 2009

Aku dan Bazaar Mini..

Alhamdulillah..dah dua hari berhempas pulas(yelah tuu..), akhirnya aku sekali lagi berdiri dengan gerai aku yang tersergam indahMySpace(indah la sangat..)..Nway, tahun ni ada peningkatan..segalam macam benda aku jual(sampai ada yang komplen)..mau taknya,semua yang dorang nak jual, semua aku dah jual(sembang lebat jer..).haha,biarla..aku buat tak tau jeMySpace.Tahun lepas aku jual 'kek kukus' dengan 'cup cake' je..Tahun ni aku jual Kerepek, Kek, Kuih Raya (Short Bread Caramel), Gelang Kristal, dan tak lain tak bukan, Trendsetter, perfume yang aku promote dalam blog ni..So, merasa la jugak aku menjadi peniaga bazaar..Yang menariknya, aku utamakan kerepek, tapi yang laku perfume plak..tak tau mana silapnya..kali ni kerepek aku tak laku..MySpace(kecewa..sebab banyak lagi tak terjual)..Nak je aku pos kerepek tu kat Cik Lumut..Kat Dilala pun aku nak pos jugak..Kat Hayatito..MySpaceEh, senang kata aku nak bagi kat semua orang la..hahaha..tu satu pengalaman baru untuk aku..rupa-rupanya orang takut nak beli besar-besar..orang lagi suka paket seringgit dari 4 bungkus sepuluh ringgit.aku betul2 buntu sekarang..modal pun tak balik lagi.MySpace.
Tengok la tu..background aku rasa perfect dah..aku rasa gaya aku kot yang tak kena..cadang nak pakai kemeja..panas sangat pulak..sebab lepas tutup gerai,kena angkut meja-meja tu naik tingkat satu pulak..atau mungkin susun atur barang-barang kot..tapi takpe la..adat la kan..mana ada orang menjual sentiasa untung..kurang2 benda lain laku jugak..(terlupa pulak aku nak bersyukur)..sekarang baru terfikir..apa2 pun yang jadi, baik atau buruk, yang penting bersyukur dulu..

2 comments:

  1. JANGAN GIVE UP!! PLEASE3!!

    hehe..jgn give up k. ini cuma permainan nombor dan strategi. kerepek tu try buat variety. kalau dah taw org suka beli mcm mn, just guna patern tu. wah, mcm nak join wan jual. best2..=))

    ReplyDelete
  2. orait..never give up..nway ak da come up dgn 2 plan utk overcome benda tu..1.nak wat car boot sale.2)nk jual umh ke umah..thanks hayatito..boleh je nak join=)

    ReplyDelete