Sunday, January 17, 2010

Sekian lama..

Hmm..dunia yang lama aku tinggalkan..dunia baru kini dah banyak mencuri perhatian aku. Alhamdulillah, tahun baru dengan azam yang baru..tapi, ada yang datang, ada yang pergi..Semua tu adalah di atas kehendak Allah yang Maha Kaya..Sebagai hamba, syukur adalah sesuatu yang terbaik.

Tahun ni, perjalanan aku sebagai seorang guru semakin hampir..tinggal setahun saja sebelum bergelar seorang guru di sekolah rendah. Agaknya, tak ubah umpama berada di sempadan. Ke depan, aku dah bekerja, ke belakang, aku masih belajar. Mana yang lagi baik? kerja atau belajar?

Tepuk dada, tanya selera.Ada orang lebih suka bekerja, tapi ramai orang yang lebih suka berfikir 'Kalau'..Kalau dapat undur masa, kalau dapat jadi macam dulu balik, macam-macam..Berfikir perkara yang lepas menjadi baik bila disusuli dengan tindakan. Tapi,m sekadar berfikir tak membawa perubahan atau makna apa-apa..

p/s: untuk renungan semata-mata

No comments:

Post a Comment