Tuesday, May 18, 2010

Entri untuk para pendidik..

Maaf atas kelewatan..Exam just around the corner..Tak dan nak update..

Dulu..bila sambut hari guru,,selalu bagi hadiah kat cikgu..
Hari ni, aku pulak yang disambut..
Aku ingat lagi kali pertama aku menyanyi lagu "Guru Malaysia"
Berdiri bulu tengkok aku..sebab aku macam tak percaya yang aku bakal menjadi seorng pendidik..
Aku harap korang dapat doakan aku utk jadi guru yang terbaik..
Dan aku akan memberi yang terbaik untuk anak didik aku..

Kepada semua guru-guruku..

Tabika Perpaduan Taman Serai Jaya (Cikgu Jamaliah)

Sek. Keb. Matang Gerdu (Cikgu Faridah - BM dan yang aku tak ingat nama..Aku kat sek ni masa darjah 1 je..)

Sek. Keb. Seri Siakap (Cikgu Rahim -Muzik, Ust.Nasri, Cikgu Wahab - M3, Cikgu Sarimah - BM dan lain2 cikgu jugak...Aku kat sek ni dari Darjah 2 sampai Darjah 4)

Sek. Keb. Permatang Tok Mahat (Teacher Rashidah, Cikgu Mat Saad, Cikgu Rodziah, Cikgu Zazol. Cikgu Naemah, Teacher Nooraini dan yang lain2 jugak..aku kat sini Dari Darjah 5 sampai darjah 6)

Sekolah Alam Shah ( Ustzh. Rusuwati, Cik Haslinda, Cik Maryam, Pn. Ku Zaleha, Pn. Noraini..sori..tak ingat semua nama..tapi percaya la..aku still ingat muka cikgu2 aku)

Yang teristimewa...

BUAT AYAH & EMAK

Mohd Hasli b. Mat Hasan
Hasimah bt. Osman

Guruku sejak kecik sampai sekarang..

Sure ada cikgu yang kita ingat sampai sekarang..Nabi pernah bersabda, seseorang yang mengajarkan kamu, walaupun satu huruf, dia adalah guru kamu..*kalau salah tolong betulkan..




No comments:

Post a Comment