Tuesday, October 6, 2009

Akhir Rasa Ini

Semenjak dua menjak ni, aku rasa macam-macam.

1. Rasa nak minta maaf kat semua orang
- aku rasa kalau boleh aku nak jumpa dengan semua orang yang aku kenal dan minta maaf. Kawan aku kata, kalau ada rasa macam tu, baik cepat2 buat. So, aku amik kesempatan ni untuk minta maaf kat korang semua.

2. Rasa nak mati
- Ni bukan nak nak bunuh diri. Tapi rasa macam kematian tu makin hampir. Aku pernah baca pasal tanda-tanda kematian semakin dekat, tapi aku da lupa la..Nauzubillah.Doakan umur aku panjang ye..

3.Rasa hambar
-Rabu nanti aku kena camping untuk Unit Beruniform kat Sg. Petani. Selalunya bila nak camping aku excited, tapi kali ni tak pulak. Mungkin sebab tempat tu dekat sangat dengan tempat aku. Lebih kurang 30 minit dari IPGM aku ni.

4. Rasa nak amik gambar dengan orang yang tersayang.
- Aku sayang maktok aku, aku sayang mak aku, aku sayang ayah aku, adik-adik aku. Aku rasa nak amik gambar dengan dorang, dan simpan dalam wallet. Korang ada simpan gamba parent korang?ada begambar dengan dorang?Kalau belum, buat la sebelum terlambat.

So, aku rasa pengajaran paling bermakna dari post aku ni, buatlah sesuatu sebelum kita menyesal, sebelum masa kita pergi atau sebelum orang-orang yang tersayang dah takda.

5 comments:

  1. "2. Rasa nak mati
    - Ni bukan nak nak bunuh diri. Tapi rasa macam kematian tu makin hampir. Aku pernah baca pasal tanda-tanda kematian semakin dekat, tapi aku da lupa la..Nauzubillah.Doakan umur aku panjang ye.."


    terasa mcm hg tgh sedih.for what reason?
    aku pn tahu.aku pn tgh down.=(

    ReplyDelete
  2. ingat mati tu bagus
    utk tingkatkan amalan kn..

    b strong!

    ReplyDelete
  3. Hayat, thanks..aku x sedih pun..just terlintas rasa macam tu je.

    Dila, awk pun b strong jugak..betul..mudah-mudahan kita sentiasa di bwah rahmat,petunjuk dan hidayahnya.

    ReplyDelete
  4. "Orang yg paling bijak adalah orang yang paling bnyk mengingati mati" ~mafhum hadith~

    Semoga dipelihara Allah dari sebarang perkara yang memudaratkan..amiin..

    ReplyDelete
  5. bile dlm kesusahan, org yg paling sentiase bersame kite semestinye keluarga..time tu barula sedar mereka amat berharga dlm hidup..

    ReplyDelete